שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מהו פונט הלווטיקה הטרנדי כל כך?
פונט הלווטיקה (Helvetica), או הלבטיקה, הוא גופן סנס סריף, הידוע במראהו הפשוט, הנקי והמודרני, מה שהופך אותו לחביבם של מעצבים רבים מאז עוצב בשנות ה-50.
זהו גופן פופולרי באינספור פרויקטים של עיצוב, כולל שילוט, מיתוג, פרסום ומדיה מודפסת. יש הרואים בו גופן מהפכני ששינה את תעשיית העיצוב הגרפי. הסיפור שלו הוא סיפור השינוי המרתק שעבר העיצוב המודרני במאה ה-20.
הפונט נוצר בשנת 1957 בשווייץ על ידי מקס מידינגר (Max Miedinger) ואדוארד הופמן (Eduard Hoffmann), במטרה ליצור גופן נייטרלי ורב-שימושי שישקף את הרוח המודרניסטית של התקופה ויחליף את הגופנים בעלי הסריף בפונט נקי וחסר סריפים - ראו בתגית "סנס סריף".
אגב, שם הפונט המקורי היה בכלל "Neue Haas Grotesk". השם "הלווטיקה" ניתן לו ב-1960 כשהגופן שווק מחדש וחיפשו לו שם קליט ומתאים יותר.
הלווטיקה צמח מתוך תנועת העיצוב השווייצרי, שדגלה בפשטות, בהירות ופונקציונליות. הגופן התפרסם במהירות ברחבי העולם בזכות הקריאות המעולה שלו והאסתטיקה הנקייה, והפך לסמל של המודרניזם בעיצוב.
חברות ענק כמו BMW, אמריקן איירליינס (American Airlines), רשת השיווק Target ומטרופוליטן (Metropolitan) אימצו אותו כחלק מהזהות התאגידית שלהן.
אי אפשר להכחיש את כוחו של פונט Helvetica. יש אמנם מעצבים שמסתייגים מכך שהפונט הזה נמצא בחשיפת יתר - בתוכנות ומערכות הפעלה מודרניות, אבל כנגד אלה שאומרים שהוא "יותר מדי מיינסטרים" יש את מי שמזכירים שכך נראית הצלחה.
היום, הלווטיקה ממשיך להיות מזוהה עם עיצוב מודרני ומינימליסטי, והשפעתו ניכרת בכל תחומי העיצוב הגרפי. למשל העובדה שהפונט הזה הוא פונט אהוב על מעצבי לוגואים של חברות מסחריות. הוא מייצג את האידיאל של פונט שהוא בו-זמנית פונקציונלי ואסתטי, פשוט אך מתוחכם - תכונות שיהפכו אותו לאחד הגופנים המשפיעים והמוערכים בהיסטוריה של העיצוב הגרפי.
ובמקום שהוא לא נמצא, נמצא הפונט שנבע ממנו, שלא לומר הועתק, הגופן אריאל (ראו בתגית "Arial"). דומה שהוא נמצא כיום בכל מקום, גם אם לא תמיד זה מורגש. מרבית המעצבים ומי שמזהים אותו בציבור לא תמיד אוהבים, אולי בשל הדמיון והקשרים הלא נסתרים ל-helvetica הפופולרי כל כך. העובדה שהשניים דומים מדי מעלה אצלם לפחות חשד של העתקה או חקיינות של ממש את הלווטיקה.
הנה הטרנדיות של הלווטיקה:
https://youtu.be/LQ9SwJZiBf0
מומחה הודי שמסביר כיצד הפונט הזה השתלט על העולם:
https://youtu.be/KTiY0ZziH9k
על חלוקת העבודה בין הפונטים המודרניים והנפוצים:
https://youtu.be/cFQZEB-8cqs
הפונט החקיין שלו, אריאל:
https://youtu.be/8ktRNYioxEU
כמה דברים שלא ידעתם על הלווטיקה:
https://youtu.be/315C6s5zrCo
הקסם הסן סריפי:
https://youtu.be/cFQZEB-8cqs
וההשפעה של הבאוהאוס עליהם:
https://youtu.be/vuE6Jz-tZWQ
פונט הלווטיקה

פונט הלווטיקה (Helvetica), או הלבטיקה, הוא גופן סנס סריף, הידוע במראהו הפשוט, הנקי והמודרני, מה שהופך אותו לחביבם של מעצבים רבים מאז עוצב בשנות ה-50.
זהו גופן פופולרי באינספור פרויקטים של עיצוב, כולל שילוט, מיתוג, פרסום ומדיה מודפסת. יש הרואים בו גופן מהפכני ששינה את תעשיית העיצוב הגרפי. הסיפור שלו הוא סיפור השינוי המרתק שעבר העיצוב המודרני במאה ה-20.
הפונט נוצר בשנת 1957 בשווייץ על ידי מקס מידינגר (Max Miedinger) ואדוארד הופמן (Eduard Hoffmann), במטרה ליצור גופן נייטרלי ורב-שימושי שישקף את הרוח המודרניסטית של התקופה ויחליף את הגופנים בעלי הסריף בפונט נקי וחסר סריפים - ראו בתגית "סנס סריף".
אגב, שם הפונט המקורי היה בכלל "Neue Haas Grotesk". השם "הלווטיקה" ניתן לו ב-1960 כשהגופן שווק מחדש וחיפשו לו שם קליט ומתאים יותר.
הלווטיקה צמח מתוך תנועת העיצוב השווייצרי, שדגלה בפשטות, בהירות ופונקציונליות. הגופן התפרסם במהירות ברחבי העולם בזכות הקריאות המעולה שלו והאסתטיקה הנקייה, והפך לסמל של המודרניזם בעיצוב.
חברות ענק כמו BMW, אמריקן איירליינס (American Airlines), רשת השיווק Target ומטרופוליטן (Metropolitan) אימצו אותו כחלק מהזהות התאגידית שלהן.
אי אפשר להכחיש את כוחו של פונט Helvetica. יש אמנם מעצבים שמסתייגים מכך שהפונט הזה נמצא בחשיפת יתר - בתוכנות ומערכות הפעלה מודרניות, אבל כנגד אלה שאומרים שהוא "יותר מדי מיינסטרים" יש את מי שמזכירים שכך נראית הצלחה.
היום, הלווטיקה ממשיך להיות מזוהה עם עיצוב מודרני ומינימליסטי, והשפעתו ניכרת בכל תחומי העיצוב הגרפי. למשל העובדה שהפונט הזה הוא פונט אהוב על מעצבי לוגואים של חברות מסחריות. הוא מייצג את האידיאל של פונט שהוא בו-זמנית פונקציונלי ואסתטי, פשוט אך מתוחכם - תכונות שיהפכו אותו לאחד הגופנים המשפיעים והמוערכים בהיסטוריה של העיצוב הגרפי.
ובמקום שהוא לא נמצא, נמצא הפונט שנבע ממנו, שלא לומר הועתק, הגופן אריאל (ראו בתגית "Arial"). דומה שהוא נמצא כיום בכל מקום, גם אם לא תמיד זה מורגש. מרבית המעצבים ומי שמזהים אותו בציבור לא תמיד אוהבים, אולי בשל הדמיון והקשרים הלא נסתרים ל-helvetica הפופולרי כל כך. העובדה שהשניים דומים מדי מעלה אצלם לפחות חשד של העתקה או חקיינות של ממש את הלווטיקה.
הנה הטרנדיות של הלווטיקה:
https://youtu.be/LQ9SwJZiBf0
מומחה הודי שמסביר כיצד הפונט הזה השתלט על העולם:
https://youtu.be/KTiY0ZziH9k
על חלוקת העבודה בין הפונטים המודרניים והנפוצים:
https://youtu.be/cFQZEB-8cqs
הפונט החקיין שלו, אריאל:
https://youtu.be/8ktRNYioxEU
כמה דברים שלא ידעתם על הלווטיקה:
https://youtu.be/315C6s5zrCo
הקסם הסן סריפי:
https://youtu.be/cFQZEB-8cqs
וההשפעה של הבאוהאוס עליהם:
https://youtu.be/vuE6Jz-tZWQ
